Uzaklardan bir tıngırtı geliyordu:
"az zamanım kaldı biliyorum anlatmam gerekense çok şey
var, dövüyorum duvarları,var git ölüm şimdi, sonra yine gel.. " Merak
etmişti tabii; çünkü bir şeyler çekmişti onu, çok sorgulayamadı ve dinledi.
Keşke sadece dinleyebilseydi, sonra izlemeye başladı farkına varmamıştı ama
yaşamıştı bunları. Ölümle dalga geçen bu insanlar yaşamak için her şeylerini
veriyorlardı, sahip oldukları tek şey ise bedenleri idi oysaki. Bizimkinin ise
bir çok şeyi vardı; sadece inancı eksikti. İnanamadı onlara sonra kendine..
Baktı cebine; parası vardı. Çıktı dışarıya; arkadaşı vardı. Ağlamak istedi;
omzu vardı. Çıkardı sigarasını yaktı, şarkı çalmaya devam ediyordu: " ağlamayın
sakın dostlarım, gidiyorum ben, hoşçakalın!.." İnançsızlığını
fark etmenin zaferiyle bir fırt daha çekti sigarasından. Sigarayı da sevmezdi
pek; ama onu o anlıyordu. Kocaman bir korkaktı aslında. İnsanlar onu hiçbir
zaman bilemeyecekti, hep istediğini anlatıyordu; bazen yalan söylüyordu; bazen
inandırıyordu. Bedenini pek sevmezdi; hele beyninin hızına yetişemeyen
dudaklarını... Anlatacak çok şeyi vardı. Susuyordu. Herkesi anlamaya
çalışıyordu ama kendi hep haklıydı. Boşvermişlik üstüne kurulmuş hayatında,
boşverdiği hiçbir şey yoktu aslında. Bazen kendi bile inanıyordu kendi
yalanlarına. Rolünü çok güzel yapıyordu, çünkü son vuruşları çok severdi; bu
yüzden hep kaçardı, en son kendine yakalandı, mağlubiyetini kabul etti bu sefer
ama son vuruşunu yapmamıştı daha.. Çok da beğenirdi kendini bu ahmak. İnsanları
süzerdi, sonra yakalardı bir boşluklarını; son vuruşa yaklaşırdı. Susmaya devam
ederdi. Ağlamak isterdi, ağlardı ama hayal ettiği gibi olmazdı çünkü hayal
ettiği şey ağlamak değildi, yok olmaktı; ağlayınca yok olacağını zannederdi.
Ama ağlardı hep, hem de gözyaşı akıtmıyordu. Çok da kötü yazı yazardı,
karalamak onun işiydi, buruşturmak ise onun uzmanlığıydı. Bazen bu kağıt
oluyordu, bazen yüzü, en çok alnı. Yapmak istediği o kadar çok şey vardı ki; bu
yüzden hiçbir şey yapamıyordu. Sonra fark etti ki aslında her şey o şarkı
yüzündendi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder